söndag 18 mars 2012

Snart gör jag TV-debut

På torsdag är det äntligen dags. Johan Ripås dokumentär "Du är googlad" visas på SVT 2 kl 20:00. Jag är med i filmen som ett exempel på vad vad man kan drabbas av om man tappar kontrollen över sin identitet på internet. I mitt fall är det min före detta sambo som tar ut sitt missnöje och hat över vår bodelning genom att skapa en hemsida i mitt namn och fylla den med allsköns osanningar om mig, blandat med efterkonstruktioner och rena önsketänkande. Han framställer mig som sol- och vårare som ska ha lurat alla och förfalskat dokument för att komma över hans pengar. Jag är alltså drabbad av en riktig "kaninkokare".
Jag är övertygad om att min medverkan i dokumentären kommer att ge mig upprättelse och jag hoppas att debatten som kommer att väckas efter filmen kommer att förändra lagstiftningen, som tyvärr inte har hängt med utvecklingen. Polisen prioriterar inte den här typen av brott så länge det inte finns någon nakenbild på sidan. Men jag skulle hellre visa mig naken än att ha dessa lögner skrivna om mig, fritt sökbara för alla på internet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.